Living. Data.

   Managementul arhivei reprezintă un proces complex de supraveghere și control al documentelor. Acest proces include organizarea, ordonarea, crearea unităților arhivistice, utilizarea, eliminarea și distrugerea controlată a documentelor, în cazul în care acestea nu mai au relevanță practică sau istorică.

   Păstrarea și gestionarea documentelor trebuie să reprezinte interesele societății creatoare, iar modul de organizare a tuturor activităților implicate în activitatea de arhivare trebuie să fie organizată astfel încât să consolideze eficiența acesteia. Un management eficient al documentelor este un proces activ, care susține și maximizează accesul la documente, promovează responsabilitatea și protejează drepturile individuale, contribuind totodată și la siguranța informației.

Managementul documentelor implică o serie de activități, acestea fiind:

Stabilirea politicilor și standardelor instituționale;

Identificarea și atribuirea responsabilităților, precum și ierarhizarea nivelurilor de autoritate;

Implementarea politicilor și standardelor instituționale și a sistemelor de lucru pentru întreaga activitate de arhivare;

Stabilirea garanțiilor ce țin de securitatea și integritatea documentelor și informațiilor;

Conformarea politicilor, regulilor și practicilor cu prevederile legale.  

 

Managementul arhivei este o componentă esențială a activității tuturor creatorilor și deținătorilor de documente.